Aankomst:Tromgeroffel, draaiende camera´s en gekte - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Berry Asch - WaarBenJij.nu Aankomst:Tromgeroffel, draaiende camera´s en gekte - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Berry Asch - WaarBenJij.nu

Aankomst:Tromgeroffel, draaiende camera´s en gekte

Blijf op de hoogte en volg Berry

07 Mei 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Bewapend met onze tassen beginnen we onze reis op het vliegveld van Buenos Aires. Het mannetje naast ons, gekleed in een kleurrijk shirt en broek en een petje op het hoofd, ziet er niet bepaald uit als een wereldster. Totdat ons opvalt dat zo'n beetje iedere voorbijganger met hem op de foto gaat. Zelfs een moeder van vijftig jaar rent haar beentjes bijna voorbij in een poging om zich met hem te laten vereeuwigen. Later kijkt ze ons verontwaardigd aan als we vragen wie de beste man eigenlijk is. "The worldchampion of boxing"! Marcos Maidana blijkt de beste man te zijn en hij heeft inderdaad om de wereldtitel gevochten lezen we later.

Zodra de schuifdeuren richting de ontvangsthal opengaan blijkt pas wat hem te wachten staat. Honderden mensen staan in spanning te kijken wanneer hij zijn gezicht laat zien onder het oog van zo'n 15 camera's met dubbel zo veel verslaggevers. Terwijl buiten nog een nog uitgebreider ontvangstcommittee klaarstaat, staan andere Argentijnen enthousiast te trommelen voor een jeugdteam dat later wordt ontvangen met net zo veel enthousiasme.

Als we wat later dan verwacht aankomen in het hostel blijkt dit niet tegen te vallen. Een prima bedje, gezellige chillruimtes en de nodige alcoholische versnaperingen staan ons te wachten.

Bij de receptie krijgen we een dag later helaas te horen dat kaartjes voor Boca Juniors niet te verkrijgen zijn, omdat vorige week een fan is overleden toen het uit de hand liep. Maar: vanavond gaan we naar de kwartfinale van de Copa Libertadores. Dit is de Zuid-Amerikaanse variant van de Champions League! Daar kruisen de kampioen van Argentinië, San Lorenzo, en die van Brazilie de degens. Over een uurtje worden we opgepikt dus ik ga nu even douchen en mijn Heineken opdrinken.

• 07 Mei 2014 - 23:59

Richard:

Leuk! Goed om te horen dat je goed bent aangekomen. Misschien kan je ze nog wat trucjes leren daar? Love you!

• 08 Mei 2014 - 09:12

Willeke:

Hoi Berry, goed te horen dat je veilig bent aangekomen. Geniet vanal het voetbal en de rezt. Groetjes van ons.

• 08 Mei 2014 - 09:54

Jannette:

Onze Hooglandse reporter doet ter plekke verslag,haha. Heel veel plezier!! Liefs

• 08 Mei 2014 - 13:43

Maren:

Wat een leuk verhaaltje!
    Heel erg jammer van Boca, maar was deze wedstrijd goed? En toch gekte meegemaakt?
    Kan nu al niet wachten op je volgende verhaal!
    Xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 09 Mei 2014 - 16:09

Berry:

Dit was echt niet meer gezond wat een sfeer... Hoe ouder de mensen hoe fanatieker die lijpo's zijn!
    Filmpjes volgen

• 12 Mei 2014 - 15:15

Paul Van Der Vossen:

Berry wat een leuk verslag.....goe gedaon jochie en have fun daar!
    liefs paul

• 18 Mei 2014 - 19:24

Tommy:

Amigo!!! Leuke verslagen man. Geniet er zoveel mogelijk van, maar daar zijn jullie goed in. Deze week skypen?? Enjoy